Kalandjaink Smaragdvárosban

Zűrhajó

Zűrhajó

Burke Múzeum

és a helyi tömegközlekedés

2023. április 03. - Zűrhajó

...nnna, most bele kell húznom, mert a tavaszi szünetben (Húsvét után) nagyon sok kirándulást és programot tervezünk, és addig utol kell érnem magam, különben végképp elúszok, aztán meg végképp elrepülök.

Ez is még az egyik első kirándulásunk volt, mikor az iskolai beíratkozás sem történt meg.

A Burke Múzeumban két kiállítási részt néztünk meg, az 1. emeleten az indiánokat, valamint kapcsolódóan volt pár érdekesség a város kialakításával kapcsolatban is, majd a 3. emeleten az őslényeket és az állatokat. A kilátás is szép volt, arról is lesz pár kép. Érdekes megoldás, hogy a kiállítóteret a múzeumi kutatók munkaállomásaitól, valamint a raktáraktól is üvegfalak választották el. Így jól megfigyelhettük a muzeológusokat munka közben, meg ők is minket szórakozás közben.

A Burke Múzeumnak persze nem sok közvetlen köze van a tömegközlekedéshez, de ekkor használtuk először a helyi tömegközlekedést, így kiváló apropó, hogy írjak róla pár mondatot azok részére, akiket ez érdekel. Akit nem érdekel, nyugodtan léphet tovább a képgalériára.

Annyiban persze a múzeumnak mégiscsak volt köze a tömegközlekedéshez, hogy kedvezmény jár a jegyárból, ha nem autóval érkeztél.

Mi egész jó helyen lakunk, mert legalább van a közelben a várost átszelő, nagy tömegek által használt, Alaszkát Mexikóval összekötő autópályán kívül klasszikus értelemben vett tömegközlekedés: vonat, ami a vásosban metróként üzemel, valamint néhány buszjárat.

Metrót és buszt már mindenki látott. Jópont, hogy itt a metrón és a buszokon is lehet biciklit szállítani, ráadásul felár nélkül. A buszon csak hármat, így azt mind együtt nem tudjuk igénybe venni, de volt már, hogy elkapott minket az eső, és így két busszal szárazon megúsztuk a kalandot.

A metró és a busz is teljesen akadálymentesített, a kerekesszékesek is segítség nélkül tudják használni. Illetve annyi segítséget kapnak a buszsofőrtől, hogy megbillenti a buszt a járda irányában, hogy simábban illeszkedjen a jármű padlója a padkához, valamint nem indul el addig, amíg a mozgássérült utas nem jelez neki vissza, hogy megfelelően rögzítette magát. - Mellesleg az összes kereszteződésben akadálymentesített járdaszegélyek vannak.

A metróra és a buszra egységes fizetési rendszer vonatkozik, ami ott kezdődik, hogy 18 év alatt ingyenes. A jegyárak azt hiszem, nem vészesek az otthoni viszonyokhoz képest. A jegy nem papír alapú, hanem van egy mágneskártya (ORCA kártyának hívják), amire fel lehet tölteni bizonyos összeget, és utántölthető természetesen. A buszon az első ajtónál van a leolvasó, míg a metrónál az állomásra belépéskor (mint Budapesten a lyukasztó), a jegy két órán keresztül érvényes visszaútra is, így pl. ha visszajövök 2 órán belül, akkor csippantáskor nem vonja le újra a pénzt. A vonat 2,5 és 4 dollár közötti összeget von le belépéskor - attól függően, hogy milyen messze vagy a végállomástól, de kilépéskor ismét csippantani kell, és akkor az igénybe vett szakasz hosszával arányosan visszatölti a kártyára az igénybe nem vett út viteldíját. És ez is retúrjegy, két órán keresztül ebből a pénzből vissza is mehetek. A kártyaegyenleg lemehet akár -3 dollárig is, mert elvileg a kártya árát is leutazhatod.

És akkor jöjjenek a képek, mert minek ennyit locsogni.

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://zurhajosmaragdvarosban.blog.hu/api/trackback/id/tr1318093806

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása